loading...
واحد تکنولوژی آموزشی مرسه ی رهیار
karen amirlatifi بازدید : 10 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

سرفیس RT قرار است از جمعه به درب خانه خریداران فرستاده شود ولی برای داغ کردن فضای وب، مایکروسافت این محصول را در اختیار تعدادی از کارشناسان سایت‌های مختلف قرار داده تا نظراتشان را در این باره بنویسند. 

دیشب اپل با مراسم جذاب خود موج قدرتمندی به راه انداخت با این امید که خبرهای مربوط به مایکروسافت و گوگل تحت تأثیر قرار گرفته و کمرنگ شوند. و حالا دو روز مانده به مراسم 5 آبان، موج مایکروسافت به راه افتاده. 

تمام کارشناسانی که سرفیس RT برای بررسی به دستشان رسیده روی یک نکته اشتراک نظر دارند؛ سخت افزار آن ستودنی و اصالت طراحی‌اش مثال زدنی است. کیفیت پایه پشتی و راحتی باز و بسته شدن آن همه را تحت تأثیر قرار داده. ولی تقریباً هیچ کس از دوربین‌ها که عکس‌هایی با کیفیت معمولی می‌گیرند و جدای از آن، کلاً کند هستند تعریف نکرده. 

گذشته از موارد بالا، نظرات دچار پراکندگی هستند؛ آیا کیبوردهای جاسازی شده در تاچ کاور و تایپ کاور در استفاده راحت هستند یا خیر؟ آیا کار با سیستم عامل ویندوز با رابط مترو، لذت بخش است یا پیچیده؟ فقدان اپلیکیشن‌ها برای ویندوز RT موردی است موقتی یا اشکالی بزرگ؟ بهتر است برای آمدن سرفیس پرو که در همین ماه‌ها عرضه می‌شود صبر کنیم یا همین سرفیس RT را بخریم؟ طول عمر باتری با یک بار شارژ رضایت بخش است یا شکایت آمیز؟ 

پاسخ این پرسش‌ها را در ادامه مطلب خواهید یافت جایی که نقل قول‌هایی از کارشناسان سایت‌های معروف را برای شما آورده‌ایم. بدیهی است که اینها نظرات نارنجی نیستند. در انتهای مطلب نیز ویدیوی بررسی کامل سرفیس RT قرار گرفته. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

دیوید پوگیو از New York Times  

dp_photo__small_.jpg

«باید خیلی خیلی خون‌سرد باشید که در اولین ملاقات با سرفیس، نبض‌تان تند نزند؛ زیبایی سرفیس، پتانسیل‌های آن، تغییر حالت سریعش از یک تبلت به یک پی‌سی. خیلی باورنکردنی است که این طراحی برجسته و محو کننده محدودیت‌ها از مایکروسافت بیرون آمده، شرکتی که برای سال‌ها فقط بدل‌هایی ضعیف از ایده‌های جدید کمپانی‌های دیگر را ارائه می‌کرد.» 

«و چقدر کنایه‌آمیز است که آنچه مانع اوج گیری سرفیس می‌شود، چیزی است که به طور سنتی آن را تخصص مایکروسافت می‌دانیم: نرم‌افزار.»

تایمز سخت افزار سرفیس را ستایش می‌کند، از طراحی صریح و ساده‌اش گرفته تا امکانات آن مثل پورت‌های USB و خروجی ویدیو و شکاف حافظه جانبی، و نیز تایپ کاور فوق العاده‌اش. ولی ویندوز RT را یک یأس بزرگ می‌داند زیرا قادر به اجرای میلیون‌ها برنامه‌ای که برای ویندوز 7 وجود دارد نیست و فقط با تعدادی محدود از اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور سازگار است.

 

والت ماسبرگ از Wall Street Journal  

about_walt.jpg

«سرفیس از مایکروسافت تبلتی است با برخی مزایا: اپلیکیشن‌های اصلی آفیس و کیبوردهای انتخابی زیبا. اگر بتوانید با تعداد اندک اپلیکیشن‌های آن، و البته باتری تا حدودی مأیوس کننده‌اش سر کنید، می‌تواند بازدهی تولیدی مناسبی را که سایر تبلت‌ها فاقدش هستند به شما بدهد.»

در بررسی وال استریت ژورنال، سرفیس به درستی یک محصول "تاریخی" نامگذاری شده زیرا اولین دستگاه کامپیوتری است که مایکروسافت کل آن را ساخته. ولی با جلو رفتن این بررسی، کم کم تجربه کلی کار با دستگاه به چالش کشیده شده؛ با وجود امتیازهای بسیار بالا در زمینه سخت‌افزار و کیبورد، فهرست نا امیدی‌ها هم دراز است: دوربین‌های ضعیف، نمایشگری که توان رقابت با رتینای آیپد را ندارد، کمبود اپلیکیشن‌ها و باتری نسبتاً ضعیف با طول عمر 7 ساعت به ازای هر بار شارژ.

 

مت هونان از Wired  

Mat-Honan.jpg

«این یکی از جذاب‌ترین سخت‌افزارهایی است که در عمرم استفاده کرده‌ام. فوق العاده عالی طراحی شده: حتی می‌توان گفت وسواسی... یک چیز جدید است، در یک فضای جدید، و احتمالاً خیلی از مشتریان قدیمی مایکروسافت را گیج خواهد کرد... ولی در مجموع بسیار خوب است؛ مطمئناً بهتر از تبلت‌های 10 اینچی اندرویدی است که فعلاً در بازار هستند. و زمانی که اکوسیستم اپلیکیشن‌هایش پر بار شود، جایگزینی مناسب برای آیپد نیز خواهد بود.»

وایرد نوشته که کیبورد کاورهای سرفیس، هر دو نقش کیبورد بودن خود را عالی ایفا می‌کنند، ولی نقش کاور بودن را خیر زیرا تمایل زیادی به باز شدن دارند. هونان سیستم عامل را نیز زیبا می‌داند و نوشته که کار با آن ساده و حتی اعتیاد آور است. ولی کمبود اپلیکیشن‌ها او را هم به دردسر انداخته. 

وایرد مقایسه شانه به شانه‌ای را میان نمایشگر سرفیس و آیپد انجام داده. افراد حاضر در بررسی، نمایشگر سرفیس را برای تماشای ویدیوهای HD ترجیح داده‌اند ولی برای خواندن متن، آیپد را برگزیده‌اند.

 

سَم بیدل از Gizmodo  

sam-biddle.jpg

«سرفیس بلافاصله خود را جذاب‌تر از هر دستگاه مبتنی بر ویندوز دیگری که تا قبل از این آمده، نشان می‌دهد. ابعادش بی‌نقص، و قالبش فراتر از آن است که بتوان ایرادی را متوجهش دانست. اگر شما تبلت می‌خواهید، آن را مثل تبلت استفاده می‌کنید. و اگر لپ تاپ می‌خواهید، مثل یک لپ تاپ. در هر دو وضعیت، کارش درست است؛ شبیه یک گام واقعی به سوی آینده.»

اما سَم بیدل (که شباهت نوشتاری فامیل او به کلمه بی‌دل کاملاً اتفاقی است!) در سمت دیگر، ایرادات زیادی را متوجه کلیت این وسیله می‌داند؛ ایراد اول تاچ کاور است که آن را مایه نا امیدی ذکر کرده و هزینه 100 دلاری‌اش را زیاد می‌داند. و بعد، ویندوز RT را ذکر می‌کند که آن هم نا امید کننده و شبیه یک دشت کویری است زیرا حتی اپلیکیشن‌های اصلی مثل فیسبوک و توییتر را هم ندارد. نرم افزاری برای ویرایش عکس یافت می‌نشود. آفیس هنوز نسخه محدود بتا است و حالت دسکتاپ هم یک آزار ظالمانه است زیرا هیچ نرم افزار ویندوزی نمی‌توان روی آن نصب کرد. آیا باید سرفیس RT را خرید؟ گیزمودو رک می‌گوید: «نه!»

 

جاشوا توپولسکی از The Verge  

Engadget’s-Editor-In-Chief-Joshua-Topolsky-Resigns.jpg

«روی هم رفته، مایکروسافت تبلتی زیبا طراحی کرده که متأسفانه بیشتر به عنوان یک لپ تاپ رو میزی کاربرد دارد. بدنه و اجزا به طرز باورنکردنی خوب و با کیفیت ساخته شده‌اند ولی قالب کلی آنقدرها ظریف و کوچک نیست تا بتواند به عنوان یک هیبریدی واقعی پذیرفته شود.» 

«سرفیس نسبت به آیپد یا نکسوس 7 تبلت بهتری به نظر نمی‌آید (که دو تا از بهترین محصولات خانواده تبلت‌ها در زمان حاضر هستند). حتی با وجود اینکه رابط کاربری خاص و مفید، و ارتباط‌های زیادی با اکوسیستم مایکروسافت دارد، هنوز سادگی و اپلیکیشن‌های آن دو را ندارد.»

توپولسکی از اینکه سرفیس RT فقط می‌تواند 5 لمس همزمان را پشتیبانی کند نیز نا امید شده در حالی که آیپد می‌تواند تا 11 لمس مجزا را به طور همزمان شناسایی کند (یکی برای هر انگشت، به علاوه بینی!) سیستم عامل خیلی هوشمند است؛ سرزنده و با عکس العمل‌های سریع. ولی با باز کردن اپلیکیشن‌های بیشتر و بیشتر، تا حدودی کند می‌شود. 

فقدان چیزهای کوچک نیز به چشم می‌آید. به عنوان مثال اپلیکیشن Mail چندان با ثبات نیست. (شما می‌توانید ویدیوی کامل بررسی The Verge را در انتهای مطلب تماشا کنید.)

 

جان فیلیپس از PC World  

n802847368_621779_17571.jpg

«کیفیت ساخت کلی سرفیس RT محکم و دلگرم کننده است و یک جور دقت وسواس گونه را نشان می‌دهد که در عملکرد اتومبیل‌های آلمانی می‌بینیم... ور رفتن با سرفیس RT برای یک هفته شبیه خوردن تاپاس (غذایی اسپانیایی) برای اولین بار و بعد از یک عمر خوردن غذای امریکایی (iOS) یا غذای آسیایی (اندروید) است. سرفیس RT و ویندوز RT خوشمزه، پر انرژی، بامزه و متفاوت هستند. ولی کمی طول می‌کشد تا به آنها عادت کنید، به خصوص اگر ماجرا جو نباشید.»

در بنچمارک HTML5 سرفیس نتایج بالایی را نشان داده از جمله frame rate با سرعت 6.9 فریم بر ثانیه که تمام تبلت‌های دیگری را که PC World بررسی کرده شکست می‌دهد. باتری سرفیس در تست این مجله 9 ساعت پخش مداوم ویدیو با کیفیت HD را ثبت کرده. ولی گرچه سخت افزار این تبلت مجله PC World را سر ذوق آورده، نرم‌افزارش به خاطر کمبود اپلیکیشن‌ها و عدم وجود نرم افزارهای کاربردی در محیط دسکتاپ، مایه دلسردی است زیرا فقط آفیس در محیط سنتی اجرا می‌شود و دیگر هیچ.

 

تیم استیونس از Engadget  

dsc00195.jpg

«خیلی دوست داشتنی است که بتوانید درایو USB را به این تبلت وصل کرده و شروع به دراگ و دراپ فایل‌ها کنید. یا اینکه برای وصل کردن کیبوردی که سال‌ها است مشابهش را استفاده کرده‌اید، احساس آزادی نمایید. سرفیس تبلتی است که می‌توانید برخی کارهای جدی را با آن انجام دهید، آن هم به راحتی. ولی نمی‌شود گفت که کاملاً رقابتی است زیرا در سمت دیگر، یعنی مصرف محتوا و سرگرمی می‌لنگد.»

انگجت از بنچمارک JavaScript استفاده کرده که نتایجی شایسته احترام را نشان داده یعنی دو برابر بهتر از آیپد نسل سوم. ضمن اینکه در تست باتری، سرفیس نزدیک به 10 ساعت دوام آورده.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 9
  • بازدید کلی : 313